Jak wypromować nowy biznes w branży gastronomicznej?

Otwarcie nowej firmy zawsze wiąże się z wieloma dylematami. Jednym z nich jest sposób dotarcia do klienta. To pytanie jest szczególnie istotne w branży gastronomicznej, bo z jednej strony rynek jest w wielu miejscach nasycony, z drugiej natomiast klienci często wybierają to, co już znają. Jak więc przyciągnąć gości do nowego lokalu?

W dzisiejszym świecie nie sposób osiągnąć sukces, jeśli akcji promocyjnej nie rozpocznie się dużo wcześniej przed otwarciem restauracji. Warto dobrze przemyśleć strategię, na którą musi się składać m.in. logo wpadające w oko, rozpoznawalna nazwa oraz ciekawy sposób zarzucenia haczyka. Niech wizualny aspekt naszego lokalu wpada w umysły i serca potencjalnych klientów, nie tylko w najbliższej okolicy! Oczywiście można to połączyć z akcją rabatową, np. dla pierwszych 50 osób, które przyjdą zjeść z otrzymaną ulotką.

W dobie internetu w zasadzie nie da się wypromować marki bez sięgania do sieci. Zbudujmy przyjazną użytkownikom stronę internetową z podglądem karty dań, stwórzmy profile na portalach społecznościowych, może nawet kanał na YouTube, jeśli nie boimy się od czasu do czasu stanąć przed kamerą i opowiedzieć np. o gotowaniu. W takich kanałach można także spróbować zorganizować konkurs, gdzie nagroda bedzie duzy upust przy pierwszej wizycie. Dobrze będzie także pomyśleć o profesjonalnym pozycjonowaniu strony internetowej, może także o płatnych reklamach w wyszukiwarkach czy na Facebooku. Im więcej miejsc, w których klient nas zobaczy, tym lepiej.

Jesli mamy taka mozliwosc, mozemy zaproponowac voucher do naszej restauracji w lokalnych licytacjach lub loteriach charytatywnych. Sprawi to, ze zajrza do nas nowi klienci, ktorzy moga nas chetniej polecac znajomym ze wzgledu na sposob trafienia do lokalu. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygotowac takze atrakacyjna oferte biznesowa I skierowac ja do okolicznych biur. Sluzbowy obiad w nowym punkcie moze byc ciekawa opcja dla biznesmenow. Tak naprawde mozemy wymyslic sobie wiele grup, ktorym mozemy proponowac wspolprace. Wszystko zalezy od tego, jaka mamy wizje wlasnej restauracji I jaka atmosfera w zwiazku z tym bedzie tam panowala.